Transport drogowy – kwestia spedycji

imagesPo przyniesieniu towaru w przybywającym ruchu internacjonalnym transportowcy drogowi z państw członkowskich zalegalizowani są do fabrykowania w związku z tym wehikułem względnie, w wypadku teamu pojazdów, pojazdem silnikowym tego wehikułu do trzech przewozów kabotażowych, będących następstwem transportu internacjonalnego z innego państwa członkowskiego względnie państwa trzeciego do tolerującego państwa członkowskiego. Ostatni rozładunek rzeczy w gościńcu frachtu kabotażowego przed zaniechaniem przyjmującego państwa członkowskiego winien zapadnąć w czasie siedmiu dni od ostatniego rozładunku w akceptującym państwie członkowskim w zakresie dostawy towaru w przychodzącym ruchu międzynarodowym.

W terminie, o którym mowa powyżej (7 dni), spedytorzy mogą czynić niektóre względnie wszystkie przewozy kabotażowe w którymkolwiek państwie członkowskim, pod warunkiem iż są one ograniczone do jednego przewozu kabotażowego na państwo członkowskie w trakcie trzech dni od wjazdu bez bagażu na terytorium tego państwa członkowskiego. Z dniem dojścia Zarządzenia krajowi spedytorzy mogą fabrykować przewozy kabotażowe na polach państw członkowskich na wyżej położonych zasadach. Naraz transportowcy drogowi z państw członkowskich mają prawo do robienia przewozów kabotażowych na terytorium Rp, stosując się do reguł określonych w tym postanowieniu.

Co za tym idzie pojawi się opcję dla firm transportowo-spedycyjnych zagospodarowania tych udogodnień w decydowaniu się tras powrotnych dla pojazdów z Rp. Należy wprawdzie świetnie rozpoznać zasady przetwarzania kabotaży, aby nie dotarło do wykroczenia warunków ich czynienia, a w następstwie tego narażenia się przewoźnika na strzeliste kary ze strony służb kontrolnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *