Stan pojazdu – Kiedy złomowanie?

Złomowanie bagażówkiDo indeksu walorów struktury zaliczane są różne wielkości, zależnie od teamu pojazdu. Jako parametry struktury tolerowane są aspekty odległości składników, kątowe miary dwustronnego ich usytuowania, luzy między współdziałającymi fragmentami, zużycie, parametry opisujące deformacje kształtu, sprężystość elementów, szczelność, przepuszczalność, stopień filtracji, gęstość itp.. Samochód wprowadzany do eksploatacji ma zdeterminowaną strukturę i spis techniczno-eksploatacyjnych własności od niej zależnych. Bieżące wartości własności funkcjonalnych cechują stan fachowy wehikułu.

W toku eksploatacji, wskutek znaczeń środowiska, następuje metamorfoza tych cechy, najczęściej ich pogorszenie, wywołane starzeniem, to oznacza. stopniowym zużywaniem, deformacją i korozją składników, wytrącaniem szkodliwych substancji i innymi procesami niszczycielskimi. W następstwie biegów starzenia zwiększają się luzy w parach kinematycznych, zmniejszają mocowania modułów, transformują regulacje i tak dalej. Następuje zatem zmiana struktury par kinematycznych, podzespołów i całego pojazdu. Można więc powiedzieć, iż struktura wehikułu rozsądza jego stan rozwinięty, a wyróżniki struktury są czynnikami stanu fachowego.

Czy już czas na złomowanie?

Parametry struktury są wielkościami zmiennymi. W trakcie wytwarzania wehikułu zależą one od faktorów technologicznych, a w zakresie eksploatacji od procesów wymuszających starzenie. Wartości numeryczne wyróżników struktury w sekund zapoczątkowania eksploatacji wehikułu winny przystawać nazwanym warunkom fachowym. Pojazd ma wtenczas słowo w słowo uwarunkowany stan techniczny, pozwalający na możliwość zużytkowania wszystkich własności funkcjonalnych. W trakcie eksploatacji, z powodu przeróżnych wymuszeń, następuje zmiana wartości parametrów struktury. Odmiana parametrów struktury jest przykładowo zwiększenie luzów między cylindrami i tłokami, które powoduje spadek potęg silnika i w następstwie pogorszenie sylwetek dynamicznych wehikułu – odmiana własności techniczno-eksploatacyjnych. lntensywność wariacji stanu rozwiniętego wehikułu zależy nade wszystko od doskonałości jego budów, jakości wykonania, używanych towarów eksploatacyjnych i warunków eksploatacji.

1 comment on “Stan pojazdu – Kiedy złomowanie?”

  1. Joanna Odpowiedz

    Mam podobny dylemat z moim autem. Zastanawiam się nad jego złomowaniem, ale jakoś nie mogę się do tego zabrać. W końcu przyjdzie czas płacić składkę na OC to i pewnie to złomowanie będzie trzeba przeprowadzić :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *