Odzyskanie surowców z samochodów na złom

imagesW budowie wozów stosuje sie sporą rozmaitość typów tworzyw książkowych i wobec tego stworzone podzespoły muszą być znakowane, żeby trafnie segregowane mogły być półproduktem wtórnym. Odpady polietylowe mogą stać się słowo w słowo spożytkowane jako dodatki surowcowe do wytwórczości nowych części samochodowych. Pianki poliuretanowe z siedzeń czy też koniec przyciszających są zgniatane i przekazywane do dalszej modyfikacje, między innymi. do wypełniania opakowań szklanych, poduszek ewentualnie zabawek, jako podkład wygłuszający pod wykładziny podłogowe ewentualnie nareszcie do ponownego wyzwalania pianek.

Rozdrobnione tworzywa można mieszać ze środkami kojarzącymi włókna utwierdzające, tekstylia i później prasować. Jednak generalnie pokruszone komponenty automobili z tworzyw nienaturalnych nie mogą być mieszane, bo każdy rodzaj tworzywa ma inny zestaw. Strategia kriogeniczna rozdrabniania opon polega na wymrażaniu ich w ciekłym azocie w temperaturze niższej od temperatury łamliwości gumy, a w następnej kolejności mielenie w młynach udarowych lub palcowych, rozdzielające produkty mielenia na granulat gumowy frakcjonowany na stosowne uziarnienia oraz stal i okruszyny kordów odzieżowych.

W metodzie kriogenicznej utylizacja ogumienia, zestaw chemiczny i struktura gumy są niezmienione. Granulat, po przetwórstwie kriogenicznym, ma zastosowanie do fabrykacji innych wyrobów gumowych lub odsprzedaży. Przy tej strategii z łatwością wydziela się drut stalowy i tkaniny kordu. Przy dostępie do półdarmowego odpadowego płynnego azotu ta technologia jest tańsza niż automatyczne metody rozdrabniania opon. Azot jest gazem nietoksycznym, niepalnym i z tego powodu nie skaża środowiska zwykłego. Sięga się go jako produkt odpadowy w tlenowniach hut żelaza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *