Masa głusząca – sposoby zastosowania

Masa głusząca plastizolowa jest przeznaczona do stosowania w pojazdach samochodowych w celuz ochrony przed korozją oraz wytłumíenia dźwięków pochodzących z silnika i mechanizmów pracujących podczas jazdy. Masa tą pokrywa się wszystkie elementy pojazdu, które powinny być wygłuszone, a także te części podwozia i dolnych części nadwozia, które są narażone na działanie czynników korozyjnych i erozyjnych.

Sposób nakładania

Masę plastizolową nakłada się na blachy zagruntowane farbą przeciwkorozyjną, a w razie potrzeby również na blachy surowe dokładnie oczyszczone i suche. Masę nakłada się przy użyciu szpachli, pędzla o twardym włosiu lub pistoletu do gęstych mas. Masa nie wymaga w zasadzie rozcieńczenia, ale w razie potrzeby można ją rozcieńczać niewielką ilością ksylenu. Powłoka wykonana z masy plastizolowej składa się w zasadzie z jednej lub rzadziej z dwóch warstw, a grubość całej powłoki nie powinna przekraczać 2 mm. Ze względu na gladkość i szczelność powłoki nie jest konieczne jej dodatkowe pokrywanie warstwą nawierzchniową. Kit szpachlowy olejno-żywiczny jest przeznaczony do wyrównywania rys i wgłębień na powierzchniach metalowych i drewnianych uprzednio zagruntowanych. Znajduje zastosowanie w trakcie renowacyjnych wymalowań stolarki budowlanej, mebli, podłóg, karoserii samochodowych oraz różnego rodzaju przedmiotów metalowych i drewnianych.

Sposób stosowania

Kit nakłada się za pomocą szpachli na powierzchnie metalowe, pokryte uprzednio warstwą odpowiedniej farby gruntowej lub na powierzchnie drewniane zaimpregnowane pokostem. Na powierzchnie pokryte farbami lub emaliami kit nakłada się bezpośrednio po usunięciu resztek starej powłoki. Kit nakłada się w ten sposób, że najpierw miejscowo wyrównuje się większe nierówności, a dopiero potem nakłada się następną warstwę na całą powierzchnię. Należy przy tym przestrzegać zasady, że następną warstwę kitu nakłada się wówczas, gdy pierwsza jest całkowicie wyschnięta. Grubość jednorazowo nałożonej warstwy nie powinna być większa niż 0,3 mm, a łączna grubość wszystkich warstw nie powinna przekraczać 0,8 mm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *